Thursday 7 March 2013

Appreciate The Little Things

Assalammualaikum


*Appreciate The Little Things*

Macam mana tu ? Benda kecik pun nak kena hargai jugak ke ? Hmm cuba uolss letak diri uolss di tempat orang yang make the little things tu , agak-agak terasa tak kalau orang lain tak appreciate your work ? Even though hanya benda kecik pun , sometimes hasilnya tak dijangka right ? pernah dengar quotation ni tak - Little Things Can Make A Big Difference - It means a lot of things okay .

Contohnya la , kawan uolss tolong uolss siapkan assignment . Walaupun ! ya , walaupun course yang uolss amik tak sama dengan course dia tapi pertolongan dia yang sedikit tu mampu meringankan sedikit beban assignment uolss kan ? See that ? Pertolongan yang ciput macam tu , sangat-sangat membantu bila kita tengah struggle dengan assignment yang berlambak-lambak . And we should appreciate their kindness in helping us doing our assignment . 

Contoh lain . Kita ni manusia biasa , sentiasa lupa dan alpa . Sedangkan banyak benda penting yang perlu kita ingat . Bila kita lupa , kawan-kawan lah yang akan mengingatkan . Sometimes kita sibuk dengan kerja , sampai terlupa nak makan , terlupa nak solat . Bila kawan-kawan memainkan peranan mereka sebagai kawan dengan baik , contohnya dia ingatkan kita supaya makan . Ingatkan kita tentang waktu solat . Secara tak langsung dia membantu kita mengelak daripada benda-benda yang tak diingini berlaku . Cuba bayangkan , kalau tak makan apa akan jadi ? Kita sakit perutlah , perut masuk anginlah . Yang lebih teruk , kalau kita tak solat ? Ha jangan buat-buat tak tau pulak apa kesannya kalau kita meninggalkan solat . Jadi sebagai manusia kita kena saling ingat-mengingati

When we appreciate others , others will appreciate us
As simple as that . 
\(^_^)/

No comments: